ToulejSe.cz
Jazyk

Menu

Kozlovice – Areál Na Mlýně – Hukvaldy – Lubina – Kopřivnice

Tato trasa vás zavede do kraje Palkovických hůrek, mimo jiné vyhledávaného skladatelem Leošem Janáčkem. Jedná se o výškově náročnější úseky pro sportovněji laděné výletníky.

Hukvaldy

Užitečné informace pro návštěvníky

Adresa: Kozlovice 172, Kozlovice
GPS: 49.59140470, 18.25849750
Kozlovice – Areál Na Mlýně – Hukvaldy – Lubina – Kopřivnice map

Kozlovice – Areál Na Mlýně – Hukvaldy – Lubina – Kopřivnice - zajímavosti

Vyjeďte z centra Kozlovic směrem na rozcestník Kozlovice- most. Ten je umístěn ve vrchní (severní) části vesnice. Mimo jiné z tohoto směru také vyráží naučná stezka Janáčkův chodníček. Vy však pokračujte směrem k Areálu Na Mlýně, kde je možné dostat občerstvení, případně nabrat další zásoby na cestu. Pojedete po cyklotrase Greenways 6006. Silnice vede převážně klikatým údolím, avšak místy se proplete i přes stoupání. Souběžně s cestou teče i řeka Ondřejnice.

Po půl kilometru dorazíte k rozcestníku "Janáčkův dům". Tady zabočuje trasa doleva směrem do městečka Hukvaldy. Kousek dál zahlédnete rodný dům umělce s trvalou expozicí o jeho životě a vztahu k rodnému kraji. V obci je také další muzeum, Muzeum Cínu. V centru, při křížení cyklotrasy Greenways a cyklotrasy č.6001 odbočte doleva a po červeném přerušovaném značení se vydejte po naučné stezce Hradní vrch k místnímu zachovalému hradu. Stoupání je zde velmi příkré, proto kolo budete nuceni vést.

Areál této památky je obehnán hradbami a je poměrně obsáhlý. K samotné bráně vede asfaltová silnice, na kterou se napojte. Po krátkém zastavení po ní pokračujte a nechte se jí vést až zpět do vesnice. Samotná příroda je zde také krásná, a jelikož se pohybujete v oboře, můžete místy zahlédnout i lesní zvěř.

U sošky lišky Bystroušky dokončete okruh a vraťte se zpět do vesnice stále po směru červeného značení. Cesta vede po patě kopce, takže stoupání je zde mírné až téměř žádné. V obci se přidejte na cyklotrasu č. 6001 a pokračujte po ní směrem na vesnici Mniší. Na tamto úseku vás čeká avizované stoupání, ovšem všechny nastoupané výškové metry si vzápětí hned sjedete za odměnu. Před samotnou vesnicí Mniší uhněte spolu s cyklistickou trasou vpravo a pokračujte sjezdem z mírného vrcholku. Ze silnice můžete po pravé straně zahlédnout vodní nádrž Větřkovice -  vede k ní krátká asfaltová odbočka přímo z Lubiny.

Jmenovaná cyklotrasa vás přivede na křížení do místa s názevem Lubina. Zde přesedlejte na trasu č.502, která vás dovede ulicemi s mírným provozem až k železniční zastávce ve městě Kopřivnice.