ToulejSe.cz
Jazyk

Menu

Ledeč nad Sázavou – Sluneční zátoka – Vilémovice + Zpět vlak

Krátký a nenáročný výlet posázavským údolím ke známé Sluneční zátoce z knihy Jaroslava Foglara - Hoši od Bobří řeky.

Užitečné informace pro návštěvníky

Adresa: Husovo nám. 7, Ledeč nad Sázavou
GPS: 49.69423280, 15.27764640
Ledeč nad Sázavou – Sluneční zátoka – Vilémovice + Zpět vlak map

Ledeč nad Sázavou – Sluneční zátoka – Vilémovice + Zpět vlak - zajímavosti

Na cestu se vydejte z Horní Lidče (odbočení z ulice Havličkové), místní části Ledče. Pokud nespěcháte, zastavte se předtím ještě v samotném městě. Narazíte tu totiž na celou řadu rozmanitých zajímavostí – lesopark Šeptouchov, jeskyně, muzeum, areál hradu a malý letohrádek, synagogu a mnohé další.

První kilometry zdoláte po červeném značení, společnost vám bude dělat řeka Sázava a na druhém břehu vedoucí koleje tzv. "Posázavského pacifiku". Celý výlet se odehrává v převážně rovinatých úsecích. Až do Sluneční zátoky pojedete po příjemné nefrekventované zpevněné cestě. U rozcestníku Pod Hájem opusťte stejnojmennou ulici a dejte se po silničce vedoucí těsně kolem řeky. Po pětiset metrech přijedete až do zátoky. Dnes na místě stojí autokemp a památník.

K pamatníku se dostanete po vyšlapání krátkého kopečku po neznačené cestě. Ta vás přivede k žluté značce. Po ní zahněte doleva, zatočte po cestě a zde už památník najdete. Žluté značení vás přivede až do závěru trasy. V jejím průběhu přejedete most přes řeku, poté se ocitnete na zastávce, odkud je možné se vrátit zpět do východiska cesty. Pokud vám zbyde ještě čas, zajeďte se podívat do Vilémovic na areál místního zámku se zámeckým parkem. Komu by přece jen tento krátký výlet nestačil, může se vydat ze Sluneční zátoky opačným směrem – k červenému značení a rozcestníku "Nemocnice v Háji". Po červené značce kolem řeky dojedete až do Světlé nad Sázavou, nebo klidně ještě dále. Téměř "na každém kroku" zde najdete železniční zastávky, proto není problém se projet dále. Doporučuji zastávku na místě se jménem "Na Stvořidlech" – řeka zde obsahuje velké množství valounků a kamenů, takže připomíná šumavskou Vydru. K tomuto úseku se váže i stejnojmenná přírodní rezervace.