ToulejSe.cz
CS
Jazyk

Menu

Trasa výletu překonává značné výškové metry, dálkově však náročná není. Je vhodná pro nadšené cyklisty, které nemají problém s dlouhými stoupáními. Odměnou jim bude krásná divoká příroda v Přírodní rezervaci Pulčínské skály.

Užitečné informace pro návštěvníky

Adresa: Huslenky 426, Huslenky
GPS: 49.30331830, 18.09222080
Huslenky - Zděchov - Radošovské sedlo – Hradisko – Pulčínské skály – Lidečko + Zpět vlak map

Huslenky - Zděchov - Radošovské sedlo – Hradisko – Pulčínské skály – Lidečko + Zpět vlak - zajímavosti

Trasa začíná u železniční stanice v Huslenkách. Vydáte se odtud po modré značce směrem na jih, ven z obce. Tímto rovinatějším úsekem vás provede říčka Zděchovka, po jejímž levém břehu pojedete. Od rozcestníku "Uherská" se připojí k modré značce cyklotrasa č.6117. Dalším zpestřením cesty bude malá osada "U Suřanů" po vaší pravici.

Odtud je stoupání trochu znatelnější, ale vede převážně po vrstevnici, takže to není nic dramatického. Po chvili protne vaše trasa les a přivede vás do vesničky Zděchov. Na rozcestnících je již znát, že čtvrtinu cesty k Pulčínským skalám máte za sebou. V půli obce se začíná zvedat stoupání. To postupně přechází do zalesněného prostředí a přivádí vás na Radošovské sedlo.

Ze sedla ještě nějaké výškové metry najedete, ale dá se říci, že již nejhorší máte za sebou. Po půl kilometru se cyklotrasa oddělí od modré značky a pokračuje sjezdem z kopce. Vy však pokračujte po červeném značení na vrchol Hradisko.

Jak název napovídá, jedná se o bývalé hradiště. Dále po červené značce a v jejím okolí také uvidíte četné skalní útvary. Je zde výhodnější kolo vést, neboť klesání je opravdu prudké. U rozcestníku "Pod hradiskem" si vyberte směr, který chcete navštívit.
Červené značení provadí přírodou a je delší, místy je možné ho zdolat na kole, neboť vede více po vrstevnici. V jeho průběhu můžete ochutnat vodu ze dvou studánek hned u cesty.
Modrá značka vás oproti tomu zavede přímo z kopce k Pulčínskému hradu. Jedná se hrad vytesaný ve skále, a malé skalní městečko.

Obě cesty vás přivedou k rozcestníku "Pulčínské skály", odtud pokračujte po červeném značení klesáním do vesnice Pulčín. V Pulčíně na vás čeká již známá cyklotrasa č.6117 po které  se vydáte k cíli. Ta i v tomto úseku překonává výškové rozdíly Vsetínských vrchů. V krajině kolem cesty se střídají jak lesy, tak pole, po cestě však nenarazíte na žádné velké osídlení. V první čtvrtině uvidíte pouze osadu Spina. Do vesnice Lidečko zbývá cca 6 kilometrů jízdy.

U rozcestníku "Lidečko-bus" zahněte doleva na hlavní silnici a po ní se dopravte až k rozcestníku Horní Lideč – žst. Jste na místě, ze kterého odjíždí vlak směrem na Valašské klobouky, Vsetín anebo až na Slovensko.