ToulejSe.cz
Jazyk

Menu

Planá nad Lužnicí – Košice – Chabrovice – Choustník – Planá nad Lužnicí

Středně náročný výjezd krajinou jižních čech vedoucí v prostředí lesních cest. Výlet vede také přes několik vrcholků, takže stoupáním se nevyhnete.

Užitečné informace pro návštěvníky

Adresa: ČSLA 6, Planá nad Lužnicí
GPS: 49.35382000, 14.70268360
Planá nad Lužnicí – Košice – Chabrovice – Choustník – Planá nad Lužnicí map

Planá nad Lužnicí – Košice – Chabrovice – Choustník – Planá nad Lužnicí - zajímavosti

Vyražte z města Planá nad Lužnicí kolem zámku Strkov po cyklotrase č. 32. Hned za branami města vás čeká čtveřice rybníků – Strkovský, Košický, Koberný a Hejtman. V posledně jmenovaném najdete ostrov Markéta vyhlášený jako přírodní památka. Všechny vodní plochy jsou poměrně rozlehlé a většina z nich je rozdělena hrázemi, po kterých můžete procházet.

Po krátké zastávce pokračujte ve stejném směru na obec Košice. Ve středu sídla se sbíhá několik tras.Vaše trasa odbočuje kousek za kostelem směrem doleva a má číslo 1183. Do další vesnice Chabrovice nepojedete nikterak dlouho, silnice se místy vlní, takže to co vystoupáte v zápětí opět sjedete. Jako osvěžení vám může posloužit trojice menších rybníčků nedaleko cesty.

Pokud jste milovníci rozhledů do krajiny, v Chabrovicích uhněte doprava na nedalekou a volně přístupnou rozhlednu Čermákův vrch nad obcí Krátošice. Vaše další cesta se bude ubírat do pětset metrů vzdálené vesnice Skopytce. V jejím centru se nachází pěkná kaplička a i celá ves je pěkného jihočeského střihu. Pozor na značení cyklotras, pokračujte přímo rovně po stejném čísle. Odtud je to již do cíle cesty blízko, překonáte pouze jedno údolí a ocitnete se u rybníka Močený těsně před obcí Choustník.

V samotné obci najdete poněkud nevýrazný a neopravený zámek, doporučuji však zajet pár kilometrů za obec a vystoupat po zeleném značení k Hradu Choustník. Věž a většina částí zdí zůstala zachována, navíc je odtud příjemný rozhled  do krajiny. Hradní stavba je součástí přírodní rezervace s mnoha skalními útvary vytvářející skalní městečko.

Alternativní cestou pro návrat může být trasa č.1172 odbočující u Kajetína k vesnici Tučapy. Posléze pokračující do Brandlína (č.32) a Myslkovic(č. 1171). Přes cyklotrasu č. 1180 se poté dostanete do vámi již známých Košic. Na této cestě překonáte také mírně zvlněné terény, avšak odměnou vám budou místa jako rybníky nebo památky s židovskou tématikou.