ToulejSe.cz
Jazyk

Menu

Kuřim – Malhostovice – Čebín – Kuřim

Trasa okolím Kuřimi se zajímavými zastaveními v podobě rozhleden a přírodních památek. Ke konkrétním místům je však nutné vždy kousek dojít.

Užitečné informace pro návštěvníky

Adresa: Jungmannova 813, Kuřim
GPS: 49.30264640, 16.52831500
Kuřim – Malhostovice – Čebín – Kuřim map

Kuřim – Malhostovice – Čebín – Kuřim - zajímavosti

Z města Kuřimi vyražte po cyklistické trase č.5197 ve směru na Malhostovice. Tato část výletu vede nepříliš výrazným stoupání v otevřené krajině, stoupání se mírně přiostří až po vjezdu do lesa, který mimo jiné prochází také přrodní památkou Zlobice. Lokalita je významná zejména pro velkou rozmanitost druhového zastoupení rostlin a květin. Vpravo lze uvidět prosvítající věž rozhledny Zlobice, která je z tohoto směru dostupná pouze po neznačené lesní cestě.

Z tohoto vrcholu nyní sjedete mírným klesáním do vesničky Malhostovice. Tady se příliš neohřejete neboť zabočíte na křížovatce opět na stejný směr tedy nejprudšeji doleva. Nápovědou vám bude směrová tabule na obec Čebín. Nyní tedy pojedete po silnici bez značení. Pár set metrů od vesnice totiž leží přírodní památka Malhostovická pecka a o kousek dále Drásovský kopeček. K prvně jmenovanému vede neznačená cesta k tomu druhému již ne. V obou případech se jedná o kamenné útvary z vápence. Pro vaši představu jsou podobné skalám ve filmech o Vinnetouovi.

Za těmito zastaveními vás čeká průjezd okrajem obrovského, dosud aktivního lomu v Čebíně. Pro zájemce je možné dostat se přes obec Čebín a žlutou značku k místní rozhledně. Stoupání na k patě rozhledny je jistě lepší absolvovat bez kola, neboť je velmi prudké. Za odměnu vám však bude rozhled až k nejvyšším vrcholům Jeseníků a také si uděláte přesnější představu o přírodních památkách kolem kterých jste projeli.

Unavenější z vás mohou vzít za vděk cyklotrasou č. 5186 odbočující ještě před čebínským lomem doleva přímo k městu Kuřim. Zmiňovaný úsek není nikterak náročný a ani dlouhý, vede po rovině nebo z kopce.

Z vesnice je možné dopravit se do města také pomocí železnice, nebo silnice č.385.