ToulejSe.cz
Jazyk

Menu

Ruda – Křižanov – Ruda

Tento pomyslný okruh vás přivede do krajiny rybníků, přestože zůstaneme na Vysočině v okolí Ždáru nad Sázavou, jistě vám tento kraj připomene spíše vyhlášenou rybníkářskou oblast – jižní čechy. Výlet je vhodný spíše pro zkušené cyklisty, neboť místy překonává prudší stoupání.

Užitečné informace pro návštěvníky

Adresa: Ruda 92, Ruda
GPS: 49.32495670, 16.11999170
Ruda – Křižanov – Ruda map

Ruda – Křižanov – Ruda - zajímavosti

Vyjeďte z Rudy po cyklotrase č.5240, již kousek za obcí potkáte na cestě mírnější stoupání, to se bude posléze stupňovat a vyvrcholí u rozcestníku "Březejcký les". Jak již název napovídá, rozkládá se uprostřed lesního porostu. Tento terén tedy oceníte zejména během letního horka, případně jako sběrači lesních plodů. Cesta v lese vede nadále zvlněným terénem s občasným klesáním.

Na kraji lesa si dejte pozor na křižovatku cest, držte se známého značení a projeďte ji rovně. Na dohled již máte dvojici rybníků Malý a Velký Chlostov. Cesta tu vede stylově po jejich hrázích. Za nimi zahněte doleva a pokračujte opět lesní krajinou mírným stoupáním k další zastávce – Loučskému rybníku. Cestou je možné z dálky spatřit a posléze i odbočit po neznačených cestách k dalším třem rybníkům. Poté se však musíte vrátit zpět, neboť cesty vedou vždy jen na hráz a ne dále. Jako vodítko vám může posloužit mimo značení cyklotrasy také železniční trať, kterou přejedete těsně před ním.

Do městečka Křižanov ani ne kilometr cesty přes pole. Pokud nemáte dost, můžete zde shlédnout další tři rybníky – Podhradský, Hornomětský a Vážný. V obci je spousta lokálních církevních památek a také Zámek Křižanov.

Pro cestu zpět využijte stejnou trasu, případně pokračujte po cyklotrase přes obec Dobrá voda do vesnice Vídeň, v jejíž západní části prochází cyklotrasa s názvem Mlynářská. Ta vás dovede přes obec Mostiště až do Velkého Meziříčí.

Mostiště jistě stojí za zastávku, svoje jméno dostalo podle mostu nad vesnicí, po kterém v podstatě přejedete. Kousek od cesty se na kopci tyčí zřícenina hradu Mostiště s kostelem sv. Jakuba.