ToulejSe.cz
CS
Jazyk

Menu

Jak již napovídá, trasa vás zavede k přehradě Slezská Harta a dále, do kraje kde končí Jesenická pahorkatina a pomalu začínají roviny nížiny Hané. Výlet je náročnější dálkově a překonává výrazné terénní nerovnosti. Vhodný jako celodenní výlet pro rekreační cyklisty.

Užitečné informace pro návštěvníky

Adresa: Dukelská, Bruntál
GPS: 49.99237330, 17.46558780
Bruntál – vodní nádrž Slezská Harta - Razová – Bílčice – Moravský Beroun + Zpět vlak map

Bruntál – vodní nádrž Slezská Harta - Razová – Bílčice – Moravský Beroun + Zpět vlak - zajímavosti

Na cestu vyrazíte z jižního okraje města Bruntál po cyklotrase č.6162. Cesta vede společně s modrým pásovým značením přes Bruntálský les. Na jeho konci je rozcestník, a údajně pěkný výhled na vesnici Mezina.

Z tohoto místa pokračujte po stejné cyklotrase do vesnice Dlouhá stráň. Tady by již měla být skvěle viditelná celá Slezká Harta. Vydejte se dále po jejím břehu lehkým stoupáním k vesničce Razová. Vesnicí neprojedete celou, ale pouze jejím spodním okrajem, neboť cesta se prudčeji stáčí opět k břehům vodní nádrže. Nedalekou zajímavostí v okolí jsou vápencové území a také přírodní památka Razovské tufity. Oběma zajímavostmi provádí místní naučné stezky.

Cesta se klikatí kolem různých zátok a poloostrůvků až k obci Leskovec nad Moravicí. V tomto místě je větší přístaviště lodí. Vy se zde napojíte na cyklotrasu č.503 a pokračujete v cestě kolem nádrže. U vjezdu do zalesněné oblasti přejedete na cyklostezku s číslem 6142. Ta později pokračuje přímo po hrázy vodního díla.

Pokračujte po stejné cyklotrase až do vesnice Bílčice, zde se napojte na trasu č.6152 a pokračujte ve směru na obec Křišťanovice. Silnice do Křišťanovic je klidná, vede zvlněným terénem zejména polí a luk. Po ní urazíte zhruba sedm kilometrů. V obci se vyskytují památky lokálního významu – jako památník, kostel a historická zeď. Hned na jejím začátku však odbočte na obec Nové Valteřice a pečlivě si hlídejte směr cyklotrasy č.6152. Před obcí prudce zatáčí doleva.

Tady se můžete těšit na zchátralý kostel a malý lovecký zámeček. Stoupání v okolí je prudší a náročnější, cíl cesty – Moravský Beroun už je však docela blízko. Cesta se odehrává v prostředí lesů a střídá se s horskými loukami. Blízkým znamením cíle je malá rekreační nádrž Důlní potok cca dva kilometry od středu města.

Po příjezdu za jeho hranice se zorientujte pomocí ulice Opavská, která ústí přímo na náměstí 9.května. V Berouně stojí za shlédnutí místní Křížový vrch. Na jeho vrcholu najdete zříceninu hradu, křížovou cestu s několika zastaveními, kostel a pozůstatky parku v renesančním stylu – kamenné prvky, sochy, altánky. Vše je přehledně vyznačeno, začíná tu naučná stezka Křížový a Kočičí vrch.

Pro návrat do východiska cesty použijte vlakový spoj odjíždějící z místní vlakové zastávky.