ToulejSe.cz
Jazyk

Menu

Třinec – Oldřichovice – Malý Javorový – Třinec

Trasa vhodná pro milovníky dalekých výhledů do krajiny, kterým nevadí příkré stoupání a náročnější profily cesty.

Užitečné informace pro návštěvníky

Adresa: Frýdecká 77, Třinec
GPS: 49.67792360, 18.66027000
Třinec – Oldřichovice – Malý Javorový – Třinec map

Třinec – Oldřichovice – Malý Javorový – Třinec - zajímavosti

Vyjeďte z jižní části města pojmenované Lyžbice. Pro pohodlnější orientaci vám poslouží cyklotrasa č. 6151. Zatím cesta vede zastavěnou krajinou a po rovině. Rázem se ocitnete ve vedlejších Oldřichovicích. Na místě zvaném Závist si můžete cestu zkrátit odbočením na křižovatce doleva. Silnice se zpět napojí na kýženou cyklotrasu.

U Evangelického kostela v Podgruni je nutné si dát pozor a na chvíli se napojit na cyklotrasu č.56. Ta vás dovede přímo k další křižovatce s trasou č. 6021. Od této chvíle už vás nečekají žádné změny tras a až do cíle pojedete po stejném značení.

Relativně rychlý a pohodlný úsek pouze s občasným krátkým stoupáním si užijete při průjezdu vesnicí Tyra. Stoupání se počíná zvedat až v druhé půli obce, a do ostřejšího úhlu přejde s posledním domem. Mírné uvolnění přinese dvojice lesních serpentýn, kdy od té první k té druhé pojedete po vrstevnici. U druhé zákruty dejte pozor a pokračujte po levé větvi rozdvojující se cesty – tato cesta vede přímo na vrchol (značení č.6021o).

Na Malý Javorový vám zbývá nastoupat ještě 200 výškových metrů na vzdálenosti dvou kilometrů. Cesta vede vrstevnicí a stoupá v občasných prudších intervalech. Jedinným výraznější prvkem na této části cesty je rozcestník Pod Malým Javorovým, který je umístěn v poslední třetině této etapy. K hlavní dominantě špičky kopce – vysílači a chatě se přibližte pomocí zeleného značení. V chatě dostanete mimo občerstvení také vrcholovou turistickou známku. Kóta vrcholu skrývá hodnotu 947 metrů nad mořem a nabídne vám daleké rozhledy na protější kopce a zejména na roviny v okolí Třince.

Pro cestu zpět máte na výběr hned několik alternativ. Buď zvolíte stejnou cestu – tedy zejména sjezd nebo se vydejte přímo od vysílače po modrém značení směrem na Oldřichovice. Jedná se o zkratku k trase 6021 a první kilometry budou tedy velmi prudké, pro jízdu na kole až nevhodné. Další možností je vrátit se až k rozdvojení cest a odbočit na cyklotrasu č.6201 ve směru na Guty. To si ale žádá poměrně dlouhé cesty lesem po vrstevnici s občasnými stoupáními.

Finální rozhodnutí nechám tedy na vás. Pokud se rozhodnete pro cestu přes Guty, tak dejte pozor na rozcestník Guty – Rucki a zde odbočte doprava na Oldřichovice a stezku č.56. K Třinci vás pak dovede navazující cyklotrasa č.6151.