ToulejSe.cz
Jazyk

Menu

Olomouc - Horka nad Moravou - Hynkov - Střeň

Trasa vede klidnou rovinatou krajinou Hané a v několika místech protíná přírodní rezervaci Litovelské pomoraví. Vhodná jako celodenní výlet pro rodinu, nebo půldenní pro rekreační sportovce.

Katedrála sv. Václava v Olomouci Historické centrum Olomouce

Užitečné informace pro návštěvníky

Adresa: Na Šibeníku, Olomouc
GPS: 49.60069310, 17.23700810
Olomouc - Horka nad Moravou - Hynkov - Střeň map

Olomouc - Horka nad Moravou - Hynkov - Střeň - zajímavosti

Na výlet vyrážíte z Hejčína – místní části města Olomouce. Napojíte se na cyklotrasu č.51 – střídavě vedoucí po cyklostezce a silnici. Po zhruba kilometru cesty projedete kolem rekreačního místa – jezera Poděbrady.

Zde cyklotrasa zatáčí směrem k frekventovanější silnici, po ní však nepojedete dlouho, neboť v nedaleké Horce nad Moravou vás cyklotrasa zavede přes náves kolem kostela a posléze krajem obce kolem Podhradského rybníka na Naučnou stezku Luhy Litovelského pomoraví. Na jejím začátku nelze opomenout poněkud bizarní stavbu Centra ekologické výchovy Sluňákov. V určených termínech je tady možné navštívit různé workshopy a přednášky s ekologickou tématikou.

Cyklotrasa lemuje okraj zalesněného chráněného území a nabízí tak možnost dalekých rozhledů po krajině. Na celé trase nenajdete prakticky žádné převýšení, cesta tedy ubíhá velmi ve svižném tempu.

Na rozcestí U tří mostů pokračujte rovným směrem. Pokud máte dostatek sil, případně se chcete posilnit, udělejte si malou zajížďku na Loveckou chatu. Najdete ji zhruba po kilometru na cyklotrase č. 6027.

Pokračování trasy vás zavede hlouběji do nitra Pomoraví. Setkáte se také s řekou Moravou, ne však na dlouho. Po ujetí cca tří kilometrů vás cesta vyvede zpět na pole. Na obzoru je již viditelná obec Hynkov, za jehož koncem tvoří řeka Morava jedny z nejkrásnějších meander, bažin a slepých ramen na svém toku.

Kolem těchto říčních zajímavostí pomalu dorazíte do Lhoty nad Moravou. Pokud se chcete vykoupat, nebo se jenom osvěžit, odbočte doleva na cyklotrasu č.6056 vedoucí k rybníku Kobylník. Mezi místními se pro něj vžil název Pískovna Náklo. Jak je v této krajině četné, nádrž vznikla díky těžbě písku, která zde ještě v omezené míře přetrvává. Na několika místech se ovšem dá také vykoupat a zaplavat si.

Pro návrat do města Olomouce využijte úseky cyklotras č.51 a 6107 ve směru na obec Střeň. Ve vesnici je vlaková zastávka a s její pomocí se lze pohodlně dostat i s kolem až do Olomouce.