ToulejSe.cz
Jazyk

Menu

Hanušovice - Jindřichov na Moravě - Tři Kameny - Hanušovice

Náročnější trasa,  zejména na dálku a v závěru na stoupání. Konec se odehrává na vrcholových partiích hor.

Užitečné informace pro návštěvníky

Adresa: Hlavní 73, Hanušovice
GPS: 50.08077280, 16.93680750
Hanušovice - Jindřichov na Moravě - Tři Kameny - Hanušovice map

Hanušovice - Jindřichov na Moravě - Tři Kameny - Hanušovice - zajímavosti

Výchozím bodem cesty jsou Hanušovice. Sem je možné se dopravit pomocí vlakového spojení.Z Hanušovic vyjíždíte směrem na osadu Potůčník. Cesta vás vede po frekventovanější silnici. Tento úsek cesty je možno zvládnout na vyšší převod,  jelikož vede údolím a vyhýbá se větším klesáním nebo stoupáním. Mimo jiné to poznáte také podle kolejí,  které vedou souběžně se silnicí. Okolí cesty se odbývá zejména lesy a loukami. První výraznější změnou je vjezd do obce Jindřichov na Moravě. Kousek od hlavní silnice – na kopci leží zřícenina hradu Pleče. Zde si tedy můžete udělat menší vlastivědnou zastávku (odbočka vlevo,  stezka č.6114).

V samotné obci nic jiného ke shlédnutí není,  a proto pokračujete v cestě stále stejným tempem. Obec je velmi dlouhá,  a plynule na ní navazuje obec Nové Losiny. Je proto nutné dávat si pozor,  a sledovat směrové tabule pro odbočení do směru vpravo. V Nových Losinách začíná docela prudké stoupání. Po chvíli cesty uvidíte na pravé straně malebný novolosinský kostel. Po krátkém odpočinku pokračujete v další cestě,  směrem nad obcí jsou již krátké serpentiny a stoupání v závěru nebude tak urputné jak se zdá během jízdy.

Dalším významným bodem vyjížďky je Přemyslovské sedlo,  s nádherným výhledem jak na Hrubý Jeseník tak na masiv Kralického sněžníku. Odtud je již patrný cíl cesty – Tři Kameny. Po náročném,  ale krátkém stoupání brzy dosáhnete cíle. Tři kameny jsou vyhledávaným turistickým cílem místních turistů zejména kvůli výhledům na okolí a chráněné Přemyslovské louky.

Zpátky do obce Hanušovice se můžete dostat po stejném směru. Nebo stálým prudkým klesáním po asfaltové silnici – trase č.6155 a posléze trase č.6196 přes obce Pekařov a Pusté Žibřidovice.