ToulejSe.cz
Jazyk

Menu

Svitavy – Lačnov– Nový Rybník – Česká Třebová + zpět vlak

Dálkově náročný výlet krajinou na na rozhraní mezi Čechy a Moravou. Její průběh vás provede zejména klidným lesem s listnatým porostem.

Svitavy

Užitečné informace pro návštěvníky

Adresa: M. Horákové, Svitavy
GPS: 49.75673810, 16.47200890
Svitavy – Lačnov– Nový Rybník – Česká Třebová + zpět vlak map

Svitavy – Lačnov– Nový Rybník – Česká Třebová + zpět vlak - zajímavosti

Vyjeďte ze severní části města Svitavy po cyklotrase č. 4033. Trasa kopíruje hlavní silnici a v nedalekém Lačnově se k ní na okamžik připojí. Tento úsek je rovinatý takže jím projedete rychle. Osvěžení a krátkou zastávku si můžete udělat v obci Opatovec u rybníku Pařez nebo Sychrovec. I nadále se budete držet stejné cyklistické trasy. Ta vás za okamžik vyvede z obydlené oblasti do rozhlehlého lesa. V něm vaše cesta neztratí charakter roviny.

Je nutné pozorně se držet cyklotrasy, zejména na dvou kříženích – rozcestíku "Opatovský les"(zahnete doprava) a dalšího již bezejmeného křížení (pojedete rovně). Po kilometru za druhou křižovatkou vjedete do Přírodní rezervace Králova Zahrada. Její krásy oceníte zejména na jaře a to díky kvetoucímu koberci bledulí. Kromě nich se zde vyskytují i různé druhy ptactva, žab a chráněných rostlin.

Po příjezdu na další zastávku k osadě Nový rybník, s rybníkem Mušlov mohou unavěnější z vás využít vlakové zastávky Semanín. Vy ostatní pokračujte po stále stejné cyklotrase do vesnice se stejným jménem. V obci její průběh opusťte a odbočte na cyklistickou trasu č. 4219. Ta vás mimo jiné provede přes historický kamenný most. Za vesnicí na vás čeká prudší stoupání o délce cca 2 kilometrů. Odměnou za tuto překážku vám bude klesání o stejné délce na druhé straně kopce.

Za ním odbočte doprava na cyklotrasu s označením 4047. Ta míří k obci Kozlov. V ní si přijdou na své milovníci rozhledů (rozhledna Kozlovský kopec na červené značce), příznivci malíře Maxe Švabinského mohou navštívit jeho muzeum. Ti z vás, kteří mají ještě dost sil, mohou odbočit na modrou značku a kolem pravěké osady Křivolík a několika pramenů dojet na rozcestí Uhrovy doly a poté po zelené značce k poutní kapli  Panny Marie Pomocné.

Vy ostatní směřujte přímo po silnici a cyklotrase č.4050 do cíle cesty – České Třebové. Cesta příjemně klesá dlouhou alejí. Do města vás přivede k parku "sady Javorka" odtud je to již blízko k nádraží (červená značka).